Du är välsignad mitt under svårigheterna!

”Välsignad är vår Herre Jesu Kristi Gud och Far, som i Kristus har välsignat oss med all andlig välsignelse i himlen! ”- Ef 1:3

Alla troende får gå igenom svåra tider. Det kan vara tider av sjukdom, ekonomiska problem eller andra svårigheter av olika slag. När dessa svårigheter kommer kan det vara svårt och förstå varför de drabbar just mig? Det kan leda till att man blir deprimerad och få en att tro att Gud har övergivit dig. Men vi behöver förstå att i det nya förbundet är välsignelser från Herren av andligt slag och alla välsignelser dessa välsignelser består inte alltid av att kroppen alltid har det bra utan istället är dessa andliga välsignelser som får sin fulla verkan först i himlen. Men redan här och nu har vi blivit välsignade av de andliga välsignelserna i Jesus Kristus. Vi har blivit adopterade upp som Guds barn och får en del i Guds rike och den Helige Ande. Vi har blivit frälsta från syndens makt och välde och fått förlåtelse för våra synder i Jesus Kristus. Det är den välsignelsen Paulus syftar på när han talar om andliga välsignelser. Paulus fick gå igenom mycket svårigheter, hunger, förföljelse, smärtor, en törntagg i köttet, han fick lida fattigdom men i allt hade han blicken fäst på sina andliga välsignelser istället. Våra välsignelser består inte i att vi har ett bra liv här och nu. Vi kommer alla få gå igenom smärtor och sorger. Vi kommer alla förlora anhöriga, gå igenom tider av sjukdom och kanske av fattigdom ibland. Men dessa svårigheter är inget tecken på att Gud har övergivit dig. Därför mina vänner om du befinner dig i svåra situationer i livet så ge inte upp hoppet utan se på dina andliga välsignelser och ha blicken fäst på det eviga livet. Gläd dig i det faktum att du är adopterad in i Guds rike och att du får vara hans barn. Gud hade ingen skyldighet att ta in dig i Hans rike och göra dig till Hans barn. Han kunde ha lämnat dig kvar i mörkrets välde och kvar i dina synder och låt dig dömas på domens dag för alla synder du har begått. Gud handlade inte så mot dig som tror utan han välsignade dig med all denna världens andliga välsignelser i Jesus Kristus. Genom Jesus Kristus kommer dessa välsignelser till oss. Stå därför fasta och orubbliga i tron och håll ut intill tidens slut. Där vid tidens slut i Himlen får du äntligen del av allt. Inga mer svårigheter och besvär, inga mer sorger och smärtor.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s